Wednesday

BACA TAU!!!!! jgn memain...

Baru2 saya di maklumkan satu perkara yg kurang yg menyenangkan. ianya di beritahu oleh kwn saya mengenai satu tulisan yg di tulis berbunyi "sekiranya kita nak hapuskan org melayu,kita hapuskan ugamanya dahulu".hari ini kita lihat kedai nombor bangsa manakan yg paling ramai masuk kesana....MELAYU. malahan ada yg bawak anak...bangsa apa yg paling banyak jual tanah sendiri..MELAYU. ....yg berebut-rebut kuasa samada jkkk atau ketua kg atau adun atau mb dan mcm2 lagi...MELAYU. .....suka ponteng sekolah,merempit. isap dadah,pembawa ajaran sesat...kaki rogol...berzina dan sejuta mcm perkara...hingga hari ini dan hari2 mendatang... MELAYU... ..yg suka makan ikan darat...MELAYU. ..MELAYU semuanya berugama ISLAM..... fikir2kanlah MELAYU(ISLAM) bergaduh bangsa ape yg untung? Anda jawablah sendiri!

Jangan Memain

Bacalah! Bagi sesiapa yang punya anak remaja atau saudara mara remaja berhati-hati! Pupuk & didiklah pengajaran Islam dari kecil lagi......

Dua orang pelajar telah menemui maut ketika kemalangan jalanraya antara motosikal dan kereta. Setelah jenazah diuruskan, didapati salah satu dari jenazah telah merayau merata-rata, mengetuk pintu rumah dan lain-lain. Apabila ditanya kepada pihak hospital yang menguruskan jenazah berkenaan, kakitangan terlibat telah memaklumkan bahawa salah seorang dari mayat yang diuruskan terpaksa dibuang kukunya kerana ada cutex dan dicukur kepalanya kerana rambutnya telah diwarnakan.

Pelbagai cara dilakukan untuk memastikan 'roh" tersebut tidak merayau, namun gagal. Ditanya pula pada kawan-kawan simati, dimaklumkan bahawa di dua bahagian badan simati ada terdapat tatoo, namun tidak diketahui apa yang dilukiskan.. Setelah beberapa lama, dan mungkin penyelesaian terakhir, jenazah simati telah dipindahkan ke kubur Kristian. Selepas itu, rohnya tidak merayau lagi....

Pengajaran:- Berkemungkinan tatoo yang terdapat pada simati berlambangkan salib dan simati sebenarnya adalah seorang kristian, walau pada zahirnya berpakaian dan berkelakuan sebagai seorang Islam. Simati tersebut adalah pelajar sekolah yang berusia 16 tahun.

Kisah kedua

Si A adalah seorang pelajar yang sering gagal dalam peperiksaan. Beberapa kali beliau menduduki peperiksaan PMR tetapi dia gagal. Satu hari, dihadapan kawan-kawan beliau telah berkata, kalaulah aku lulus PMR kali ini, aku akan masuk kristian.. Ditakdirkan Allah, beliau telah lulus dan kemudiannya meninggal dunia kerana kemalangan. Mayatnya diuruskan sebagai seorang Islam mengikut kebiasaanyadan di kebumikan berdekatan dengan masjid.

Selepas beberapa ketika, imam masjid mendengar suara menangis dari kubur simati. Ditanya pada ahli keluarganya, dimaklumkan bahawa simati adalah seorang budak yang baik...namun dari kubur berkenaan terdengar tangisan yang berterusan. Setelah ditanya dan diperiksa barulah dimaklumkan mengenai nazar simati.....dan mayatnya pun dipindahkan ke kubur Kristian.. Barulah tiada tangisan kedengaran.. ...

Inilah keadaan yang berlaku sekarang.... oleh itu ambil tahulah akan aktiviti anak-anak, adik-adik kita...kerana dakyah kristian amat halus dan ada di mana-mana... tanpa disedari.

Baru-baru ini, telah dimaklumkan bahawa satu kontena bible dalam bahasa melayu telah sampai di Port Klang. Walaupun dibantah kemasukannya, ianya telah dimaklumkan bahawa ia telah diimport secara sah oleh salah sebuah pertubuhan Kristian yang berdaftar... .. Samada benar atau tidak, saya juga dimaklumkan bahawa di Subang Jaya, bible telah diedarkan kepada pelajar-pelajar sekolah....

Wallahu'alam. ......

" wahai tuhan ku, aku tak layak kesyurgamu ...namun tak pula aku sanggup keNerakamu.. .........., kami lah hamba yang mengharap belas darimu .........., Ya Allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa.... . ....., ampunkan dosa2 kami, kedua ibubapa kami, dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia, Cukup lah Allah bagi ku, tiada Tuhan melainkan Allah, hanya kepadaNYA aku bertawakkal dan Allah lah yang memiliki arasy yang agung "

2 comments:

k h a y said...

Astaghfirullah..

ape nk jadi ngn mereka ni ye..
ape yg kite ckp pon kite kene hati2 kan... terlajak kate, rosak binasa. hehe. =)

hurm, ak dok s.jaya, tp xde lak dgr cite pasal bible tuh. mayb dpt kt student lain.

Putra Al-Maliki said...

Dah akhir zaman azif... Tunggu jelah ketibaan hari yang dinantikan selama nie...