Sunday

Susah Sangat Ke..??????

- Susah sangat ke untuk kita tersenyum, sedangkan orang gila senyum sorang2, inikan pula sesama kita?

- Susah sangat ke nak jadi senang, sedangkan yang senang tu senang je jadi susah?

- Susah sangat ke nak bangkit subuh, sedangkan kena siram air pun tak bangun2 jugak?

- Susah sangat ke nak hulur sedekah, sedangkan orang minta sedekah tu senang2 je hulur tangan?

- Susah sangat ke nak siapkan assignment, sedangkan lecturer yang buat soalan tu senang je buat soalan?.

- Susah sangat ke nak buat baik sedangkan yang baik tu senang je buat jahat?

- Susah sangat ke nak cari keje, sedangkan banyak keje yang cari korang sebenarnya?

- Susah sangat ke nak cakap, sedangkan orang gila pun bleh cakap sorang2?

- Susah sangat ke jadi pandai, sedangkan yang pandai pun kadang2 tak pandai?

- Susah sangat ke, ke sangat susah?... ..Hurm..... Wut Eva Lah!

5 comments:

Ivy Metaga said...

sebenarnya tak susah hihi..

cuma kadang2 kita sebagai manusia je yang memikirkan hal2 ini untuk menjadi sukar...hahah..apa sy cakap ni, sy sendiri pun tak faham huhu

RainMe LeoBellicose said...

Susah! Susah nak komen ni
HaHaHaHa

lizz said...

aku pun rase kdg2 idup ni susah.tp,rasenye kalo tak idup lagi ssh naa.muahahaha

Putra Al-Maliki said...

Banyak sgt susah daa... =) Anyway, semua bergantung pada diri sendiri

http://putraalmaliki.via.my/

CaPiQa said...

susah itu pelengkap senang. jadi tiada apa yang perlu dirungutkan.

oh, saya juga masih mencuba untuk tidak merungut. huhu..