Tuesday

KawaN!

FRIEND FOREVER

kata mak,

KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......

kata abah,

KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit.....

kata atuk,

KAWAN tu seperti air, terus mengalir.....

kata nenek,

KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana ....

kate sedare,

kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,

KAWAN tu seperti lembu, mengikut saje ape dikata........

kata kakak,

KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,

KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,

kawan tu tak kisahlah camner.. walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan....

tau tak sebab ape???

sekali aku dah kawan ngan dia .... selamanye dia ttp kawan aku...

itu cara aku berkawan..!!

4 comments:

Cik Angah said...

+ skit..friendship is like a snowball..easy 2 make but hard 2 keep`

Syazwan VL said...

ya right...tp nak keep snowball senang je masukkan la dalam freezer...huhuhuh...

Mimie_McGuire said...

lagi best kalo snowball tu taruk sirap sket, cmpur cincau, nenas, kacang, jagung n pape yg rse seswai secukup rase.. nk lg spesel, letak eskrem vanilla kt ats.. pergh! mmg mantap la kalo ajk kwn ramai2 mkn skali kn... hehehe... ;p

ReeN said...

jum kite jd kwn..ngee~