Tuesday

Bila Kita Dah Sayang...

Bila kita syg org tu Kita terima je apa yg org tu kata Tp bila dia kata kita? Ati kata takpe semua manusia tak sempurna....

Bila kita syg org tu Kita tunggu dia lama pun x per Tp bile dia tunggu kita??? Dia marah2 Ati kata ala¿adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..

Bila kita syg org tu Kita x tido pun x pe janji layan dia yg tgh bosan, Tp bila kita bosan Ada dia layan kita??? Ati kata x pe dia busy kot..

Bila kita syg org tu Kita gaduh ngan dia, kita diam je Tp dia heboh 1 dunia Ati kate x pe, dia tension tuu...

Bila kita syg org tu Kita call nak cakap dgn dia Tp dia gayut dgn org lain.. Bila jd camtu, Ati kata x pe, dia ada hal nak cakap dgn kwn dia...

Bila kita syg org tu Kita bercerita dgn dia, cerita ngan tunggul lg baik Tp biler dia bercerita ngan kita.. Kita dgr, sepatah2 kita ingat Ati kata x pe syg katakan..

Bila kita syg org tu Kita n dia lapar Tp kita bg semua roti kita kat dia Ati kata, ala jagalah hati dia, sian dia...

Bila kita syg org tu Kita sanggup bg dia rest bila dia letih, Tp bila kita letih, dia nak jugak kita layan dia bila dia bsn.. Adil ke? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu Kita jadi macam org gila dgr dia sakit, Tp bila kita sakit, Dia siap bole kuar ngan kwn2 dia Ati kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam..

Bila kita syg org tu Kita x penah pentingkan diri sendiri Tp dia hpokrit tahap cipan gaban Ati kata x per, dia mmg camtu kena lah terima..

Bila kita syg org tu Nmpk lalat kat makanan dia, kita halaukan Tp dia lak kalau Nampak lalat kat makanan kita, dia biarkan je Ati kata, takpelah, takkan dia asik nk buat semua benda utk kita..

Bila kita syg org tu Kita x sanggup tgk dia derita Tp dia x prnh hargai diri kita, Ati kata, tau x betapa kita sygkan dia...

Bila kita syg org tu Kita sanggup tinggalkn dia selama2nya utk dia bahagia Tp adakah dia tahu pengorbanan kita?? Ati kata, x pe, janji dia bahagia..

1 comment:

CaPiQa said...

kasih, sayang dan cinta adalah faktor utama pendorong kepada pengorbanan.

bila kasih, sayang dan cinta itu ada, hati dan akal hanya mengarah kepada kebaikan yang dikasihi, disayangi dan dicintai.

jadi? berkasih, bersayang dan bercinta itu biar berpada. diri sendiri juga perlu kasih, sayang dan cinta itu. ^_^